Ποτέ δεν ήμουνα, ούτε θα σταματήσω ποτέ να είμαι !..................................[Bhagavad Gita ]

Ιανουαρίου 01, 2012

<< Εν οίδα ότι ουδέν οίδα >>


ΓΝΩΣΗ  

Η επιστημονική σκέψη για να μπορέσει να εξηγήσει αυτά τα οποία δεν φαίνονται , αλλά έχουν ένα προφανές αποτέλεσμα σε πειράματα που πραγματοποιεί .
Έχει καταλήξει σε κάποιες ορολογίες ,κάποιες λέξεις, ή ορισμούς, για να μπορέσει να <<κρυφτεί >> η ανικανότητα του νου,και της σκέψης  για βαθύτερη κατανόηση .
Έχει εφεύρει λοιπόν  μεταξύ άλλων και τους  όρους << διάσταση ή διαστάσεις, μεταφυσική ,υπερδιάστημα , μυστικισμός κλπ  >>.
Φυσικά δεν είναι λάθος αυτό,  και  είναι γενικά  αποδεκτοί αυτοί  οι όροι, διότι ειναι λογικό οτι  θα πρέπει να έχουμε ένα σημείο αναφοράς, για να μπορούμε να συμφωνούμε[ αν μπορούμε ]  και να έχουμε την πληροφορία που χρειαζόμαστε, η που μας είναι απαραίτητη για μια πιθανή έρευνα μας ,όπως επίσης  να ξέρουμε σε πιο θέμα περίπου αναφερόμαστε .
Πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν την άποψη  ότι όλα τα πράγματα που αποτελούν το γνωστό και ορατό στις φυσικές μας αισθήσεις  σύμπαν, αλλά και το αόρατο, είναι μέρη που αποτελούν συνολικά  ….ένα ενιαίο πεδίον, που απλά εκφράζετε ,ή εκδηλώνετε ,ή δονείτε διαφορετικά.
Το ενιαίο αυτό πεδίον είναι η  ίδια πρωταρχική ενέργεια, και η οποία τελικά δίνει την μορφή στα….πάντα  .
Όπως επίσης η διαφορετική δόνηση του,  έχει σαν αποτέλεσμα να έχομε την αίσθηση ή την ψευδαίσθηση, της διαφορετικότητας ,της απόστασης ,του χρόνου, των επιπέδων  κλπ
Όμως  αν και αυτό μπορεί να είναι μια κατανόηση [ πιθανόν ], ή μια διευρυμένη αντίληψη ενός εμπνευσμένου επιστήμονα ,    για τους υπόλοιπους που δεν έχουν την δική του αντίληψη και έμπνευση, παραμένει μια θεωρεία και μια σκέψη που δεν μπορεί να αποδειχθεί μπροστά στα μάτια τους .
 Με αποτέλεσμα να μην αποδέχονται μια διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων ,
και να προτιμούν να  φτιάχνουν τεράστια μηχανήματα, με τεράστιο κόστος όπως αυτό στην Ελβετία, με στόχο να δουν και να αποδείξουν την ύπαρξη ενός ………θεϊκού  σωματιδίου .

Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στην καθημερινή μας  ζωή ,όταν έχουμε εμπειρία από κάτι ,ενός συμβάντος , το οποίο όμως δεν έχουμε την δυνατότητα να αποδείξουμε, έτσι αναπόφευκτα  το αν θα γίνει πιστευτή η εμπειρία μας εναπόκητε στην εμπιστοσύνη η την γνώση του ανθρώπου η του κοινου που απευθυνόμαστε .
Ο κινηματογράφος  με τα πλούσια εφε του  προσπαθώντας να μεταφέρει στην οθόνη σχετικά θέματα μας έχει περάσει μια αντίληψη για όλα αυτά [διαστάσεις, κρυμμένη γνώση, μαγεία   κλπ ] τελείως λανθασμένα και αποπροσανατολιστικά, μιας και ο νους όσο ευφάνταστος  και αν είναι ,είναι ένα εργαλείο το οποίο δεν μπορεί να ξεπεράσει τα όρια του, και οι μόνες πληροφορίες που μπορεί να επεξεργαστεί είναι αυτές που λαμβάνει  από της φυσικές αισθήσεις.


 Αυτά όλα μας δείχνουν  να καταλάβουμε κάτι πολύ σημαντικό   …
Oτι η  ουσιαστική και βαθειά γνώση δεν είναι στα βιβλία …στη λέξη ή στην εικόνα , στο ρητό ή  σε μια επιστημονική μελέτη ,είδησηπληροφορία .
αλλά στο πως εμείς βιώνουμε τα πράγματα ,και πως αντιλαμβανόμαστε και ερμηνεύουμε την ζωή την κάθε στιγμή .
Αν υπάρχει γνώση,      τότε δεν μπορεί να υπάρχει πουθενά στον κόσμο εκτός από ένα μοναδικό μέρος……………………………………….             
 Αυτό  που βιώνουμε την κάθε στιγμή .
Και αυτό που μπορούμε να βιώσουμε την κάθε στιγμή είναι …………ο  εαυτό μας .!!
Θυμηθείτε το γνωμικό του Σωκράτη    ……….
<< Εν οίδα ότι ουδέν οίδα >>…
δηλαδή ……<< Ένα γνωρίζω  ότι τίποτε δεν γνωρίζω  >>* …!
Φυσικά ,  αυτό είναι γνώση για τον ίδιο τον Σωκράτη , ο οποίος …<<  ντύνει  >>……….. αυτή του την γνώση με αυτές τις λέξεις .
Οι λέξεις αυτές δεν έχουν καμία απολύτως σημασία μέχρι την στιγμή που κάποιος με αληθινό ενδιαφέρον αρχίζει να αναρωτιέται τι να κρύβετε πίσω από αυτές τις λέξεις, ή  τι να εννοούσε ο Σωκράτης ….
Τότε μόνο αρχίζει να έλκει την δυνατότητα ώστε κάποια στιγμή να κατανοήσει και να βρει την κρυμμένη δύναμη, και γνώση  που κρύβετε πίσω από τις λέξεις ,και αυτό το γνωμικό να αποκτήσει τελικά νόημα και σημασία.
Την γνώση αυτή δεν θα την βρει ποτέ έξω από τον εαυτό του, 
και απλά το ρητό ,η μια εικόνα ,η μια φράση θα παίζει  πάντα τον ρόλο του ....ερεθίσματος 
για βαθύτερη κατανόηση


Η αναγνώριση του Σωκράτη  ότι δεν υπάρχει  << ξέρω >> που ταυτίζετε με την επιφανειακή πληροφορία του νου και την επεξεργασία της σκέψης ,παραπέμπει ευθέως  στο ότι υπάρχει μόνο αυτό που βιώνεις και πειραματίζεσαι την κάθε στιγμή , είναι ότι πιο μεγαλειώδες έχει ειπωθεί για την αντικειμενική γνώση.
Το << γνώθι σ αυτόν >> επίσης  το οποίο αποδίδετε στον μαθητή του Σωκράτη τον Πλάτων αλλά και στον  Χειλων έρχεται να συμπληρώσει και να δείξει τον δρόμο της αληθινής γνώσης .

O Γκαιτε [ Goethe ] 
<< Πάσα θεωρεία σκοτεινή ,και μόνο το δένδρο της ζωής με τους χρυσούς καρπούς, πράσινον …>>








Ντοστογιέφσκι  [Dostoyefski ]………….
  
 << Πού είναι η ζωή που χάσαμε μέσα στη ζωή;  Πού είναι η σοφία που χάσαμε μέσα στη γνώση;  Πού είναι η γνώση που χάσαμε μέσα στην πληροφορία; >>


Σίγκμουντ Φρόιντ [ S. Freud]    <<  Όπου και αν με πήγαν οι θεωρίες μου ,βρήκα ότι ένας ποιητής έχει πάει ήδη εκεί.>> 









Το να γνωρίζεις ότι δεν γνωρίζεις είναι ύψιστη σοφία!!
[Λαο τσε  ]


 Η γνώση είναι βιωματική εμπειρία ,και όχι νοητική πληροφόρηση και απομνημόνευση όπως λανθασμένα σαν ανθρωπότητα έχουμε εκτιμήσει .
Και φυσικά οι άνθρωποι που έφτασαν σε αυτή την κατανόηση και την εξέφρασαν  με τον τρόπο τους είναι πάρα πολλοί. 
Η εγκυκλοπαιδική γνώση αυτών των ρητών ,η απλή  απομνημόνευση τους  είναι άχρηστη .

Τώρα με την είσοδο του νέου έτους το 2012 και με  όλα αυτά τα οποία λέγετε............ ότι  το συνοδεύουν, είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ  να περάσομε από την απλή θεώρηση των πραγμάτων που είναι το………….. ξέρω= [ απομνημόνευση, μίμηση  ]
στην πρακτικά βιωμένη εμπειρία του εαυτού μας που είναι…… γνώση  !!!

 Ποτέ δεν θα βρούμε κάτι που ψάχνουμε στο κόσμο, αν δεν το <<βρούμε>> πρώτα μέσα μας .
Όπως επίσης ποτέ δεν θα συναντούμε Κύκλωπες ,και Λαιστρυγόνες, φουρτούνες και θύελλες αν είδη δεν τις έχουμε μέσα μας , …. [ Καβάφης ]


<< Η γνώση βιώνετε στα γεγονότα ,

Μαραίνετε στις αφηρημάδες ,

Και δεν μπορείς να την βρεις ούτε στις πιο αγνές σκέψεις >> …… [Samael a. W]
©
*.... Ο Σωκράτης  σε χρησμό του Απόλλωνα είχε αναδειχθεί ως ο σοφότερος αρχαίος φιλόσοφος..
Ωστόσο ο Σωκράτης απέρριψε τον χρησμό του Απόλλωνα ισχυριζόμενος πως δεν αξίζει τον τίτλο του σοφού.
Μάλιστα ήρθε σε επαφή με πολλούς "σοφούς"της εποχής και αποκάλυψε την πραγματική τους άγνοια.
Έτσι λοιπόν κατέληξε στο συμπέρασμα πως το μόνο πράγμα που τον έκανε σοφότερο από τους άλλους είναι το ότι σε αντίθεση με εκείνους,ο Σωκράτης,γνώριζε την πραγματική του άγνοια.
Έτσι έμεινε το ρητό " ένα γνωρίζω,ότι δεν γνωρίζω τίποτα"

Το τεστ του Σωκράτη              Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
 Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της “τριπλής διύλισης”.
 - Τριπλή διύλιση; ρώτησε με απορία ο γνωστός του.
 - Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.
 - Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας. Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
 - Ε… όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και…
 -Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.
 - Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
 - Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον…
 - Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.
 Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
 - Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο. Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;
 - Όχι δεν νομίζω…
 - Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;
 Ο γνωστός του έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό  μάθημα


Το τεστ του Σωκράτη το δανείστηκα   από ….hhtp/:.toatomo.blogspot.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου