Ποτέ δεν ήμουνα, ούτε θα σταματήσω ποτέ να είμαι !..................................[Bhagavad Gita ]

Ιουνίου 13, 2012

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ, ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ....




Οι τρεις διάνοιες  

Όσο το <<κέντρο βαρύτητας>> του ανθρώπου είναι στην προσωπικότητα του, και την αισθησιακή του ..διάνυα, θα είναι πολύ δύσκολο να  μπορέσει να ξεφύγει από τον λαβύρινθο του νου …
 Όσο ο άνθρωπος δηλαδή  είναι προσκολλημένος στο επιφανειακό, στα φαινόμενα, στις λέξεις  στα ονόματα, και στο λαβύρινθο της θεωρίας,  αναπόφευκτα  θα συνεχίζει να είναι πάντοτε έρμαιο της καθημερινότητας του, χωρίς πιθανότητα αλλαγής, και καταδικασμένος στην άγνοια.

Ο νους είναι  ένας λαβύρινθος, με 49 υποσυνείδητες περιοχές οι οποίες χωρίζονται σε επτά επίπεδα [ όσες και οι βασικές διαστάσεις ] και υπάρχουν επτά επίπεδα  σε κάθε διάσταση . [ 7 χ 7 = 49 ].σύμφωνα με πολλοίς δασκάλους   του εσωτερισμού.

Μέσα σε αυτά τα επίπεδα φυσικά συμπεριλαμβάνετε και ο συλλογικός νους, [γνωστός από τον Καρλ Γιουνγ ] και όσο περισσότερο  προχωράμε τις διαστάσεις τόσο …πιο συλλογικός γίνετε.

 Αλλά επίσης αλλάζει και σαν… εργαλείο, δηλαδή η λειτουργία του  μεταβάλετε, όπως και η αντίληψη, αφού βρίσκετε σε άλλο επίπεδο ή διάσταση, και επίσης αλλάζει και ο τρόπος  που εκφράζετε.

Ο λόγος που κάποιοι συγγραφείς, μουσικοί, καλλιτέχνες ,επιστήμονες, πολιτικοί και θεραπευτές έχουν επιτυχίες στο έργο τους βοηθώντας την ανθρωπότητα με καινούρια πράγματα και φέρνοντας καινούρια στοιχεία και ιδέες, είναι ότι μπορούσαν και βρισκόντουσαν σε ένα πιο διευρυμένο νοητικό και συναισθηματικό πεδίο αντίληψης, με αποτέλεσμα να έλκουν και να γειώνουν στη γη ο κάθε ένας με τον τρόπο του και την δραστηριότητα του καινούριες ιδέες και έργα.

Η ρήση του Ηράκλειτου  << τα πάντα ρέει >> φυσικά δεν προέρχεται από μια αντίληψη που έχει σαν πηγή του  το επιφανειακό  και τα φαινόμενα .
Ούτε και ο Τέσλα ήταν ένας συνηθισμένος μηχανικός, ή ο Μαχάτμα Γκάντι ένας συνηθισμένος πολιτικός, και ο Λεονάρντο  Ντα Βίντσι ένας που απλά  του άρεσε να ζωγραφίζει.

Η εξυπνάδα είναι άλλο, και άλλο η ευφυΐα!!

Οι πληροφορίες που έχουν καταγραφεί και έχουν αποθηκευτεί στο DNA  και στους  νόες των ανθρώπων   είναι απεριόριστες .
Κάθε πτυχή μας, κάθε ψυχολογικό επιπρόσθετο που έχουμε δημιουργήσει, έχει τον δικό του τρόπο σκέψης, όπως και επιθυμίες .
Οι πτυχές μας έχουν τις δικές τους πεποιθήσεις, απόψεις, δικαιολογίες, κρίσεις, και ανάγκες .
Και όλες αυτές οι πτυχές που έχουμε δημιουργήσει, συνδέονται μέσω του συλλογικού νου, με άλλες συγγενείς πτυχές, και με ίδια ενδιαφέροντα και πεποιθήσεις άλλων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. .

Η πτυχή της απληστίας για παράδειγμα  δεν είναι κάτι που κουβαλάμε ξέχωρα μέσα στον ψυχισμό μας, αλλά είναι κατά βάθος  μια τεράστια ενεργειακή οντότητα, που συνδέει όλο τον κόσμο μεταξύ του, και που την τρέφομαι όλοι μαζί με τις ενέργειες μας και με τις συμπεριφορές μας .

[ Για αυτό κα οι διδάσκαλοι του εσωτερισμού λένε ότι, όταν κάποιος αναγνωρίσει και   αποδεχτεί τον εαυτό του,    και   απελευθερώσει  την   πτυχή  της απληστίας για παράδειγμα  που τον διχάζει    από τον ψυχισμό του, βοηθά και άλλους να απελευθερωθούν , ………διότι……
α] αποδυναμώνετε αυτή η οντότητα ,
β] παράλληλα ενισχύετε η συνειδητότητα, με την οποία επίσης είμαστε όλοι οι άνθρωποι συνδεδεμένοι συλλογικά,
και τέλος ο τρόπος αποκαλύπτετε με μεγαλύτερη ευκολία  σε άτομα τα οποία έχουν συγγενή ή παρόμοιο κραδασμό για να κάνουν και να ενεργήσουν με παρόμοιο τρόπο. ]

Μια πτυχή της ανησυχίας, και της ανασφάλειας  για παράδειγμα, είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο ενώνει πολλά εκατομμύρια ανθρώπων σε ένα επίπεδο κραδασμών αυτήν την περίοδο  .

Και πολλές φορές όταν ξαφνικά, και στα καλά καθούμενα έχομε ένα συναίσθημα ανησυχίας από το πουθενά ….αυτό οφείλετε στο ψυχολογικό συντονισμό, στους συγγενείς κραδασμούς   που έχουμε με άλλους ανθρώπους γύρω μας ή και μακριά μας , οι οποίοι για κάποιο λόγω αισθάνονται  ανησυχία , ή κάποια  ανασφάλεια .
Σε αυτό επίσης στηρίζετε και η θεωρεία ότι το άγχος είναι………… μεταδοτικό  ….
Τα ΜΜΕ και το ΙΝΤΕΡΝΕΤ παίζουν σημαντικό ρόλο σήμερα στη διαιώνιση διαφόρων ενεργειών, και στη διαμόρφωση ψυχολογικών καταστάσεων σε όλο τον πλανήτη.
Κατά αυτόν τον τρόπο μεταφέρετε επίσης και ο φόβος σε όλο τον κόσμο, αλλά  επίσης και η ελπίδα και η αισιοδοξία .
Αυτές οι ψυχολογικές πτυχές που όλοι οι άνθρωποι κουβαλούν στον ψυχισμό τους και συνδέονται μεταξύ τους,  είναι χιλιάδες.
Μικρά και μεγαλύτερα ψυχολογικά μέρη του εαυτού μας, που έχουν δημιουργηθεί μέσα από εκατοντάδες ενσαρκώσεις , σε διαφορετικά σώματα, σε διαφορετικές συνθήκες, και πολυάριθμες εμπειρίες .
Είμαστε [ ο κάθε άνθρωπος ]  πραγματικά μια τεράστια εγκυκλοπαίδεια γνώσης .
Την οποία όμως για να την ανοίξουμε, θα πρέπει να μετακινήσουμε το κέντρο της βαρύτητας μας από την προσωπικότητα …στην συνείδηση μας, και να γίνουμε πιο ψυχολογικοί, και ενδο παρατηρητικοί .

Η διανοητική ανάλυση, είναι ένας τρόπος να εμβαθύνουμε και να αναλύσουμε ένα γεγονός, μια συμπεριφορά, ένα συναίσθημα, η  μια σκέψη, στα πρώτα 2 η 3  πρώτα επίπεδα του νου, πολύ επιφανειακά, και  τα συμπεράσματα μας θα βασίζονται  στη παρατήρηση και στην  λογική, και θα έχουν σαν βάση  μια ψυχολογική , ή επιστημονική θεωρεία.

Αυτά  τα  συμπεράσματα  θα είναι φυσικά εύθραυστα, αφού θα είναι απλά συμπεράσματα, τα οποία εύκολα θα μπορούσαν να ανατραπούν από μια άλλη λογική, με διαφορετικό τρόπο παρατήρησης  αντίληψης και θεώρησης .

Η διανοητική ανάλυση είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιεί η ενδιάμεση διάνοια του ανθρώπου, προκειμένου να εμβαθύνει σε πολλά ζητήματα υπαρξιακά, φιλοσοφικά, θεολογικά, ψυχολογικά, επιστημονικά κλπ.
Όμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί η διανοητική ανάλυση να προσεγγίσει το <<βάθος>> των πραγμάτων, την ουσία τους.
 Και ο λόγος είναι ότι ο νους ο οποίος χρησιμοποιείτε για αυτήν την δουλειά, έχει  συγκεκριμένες
και επιφανειακές  πηγές πληροφόρησης και όρια.

Οι πηγές πληροφόρησης είναι ο υλικός κόσμος όπως τον αντιλαμβανόμαστε με τις πέντε αισθήσεις μας, και που έχουν να κάνουν με την αισθησιακή διάνοια.
Αλλά επίσης πηγές πληροφόρησης είναι και οι θεωρίες που έχομε διαβάσει διαφόρων επιστημόνων η φιλοσόφων που επεξεργάζεται η ενδιάμεση διάνοια, οι οποίες όμως δεν είναι δικά μας συμπεράσματα , η δικές μας προσωπικές  εμπειρίες . 

Κατά συνεπεία η διανοητική ανάλυση , δεν είναι  σε θέση να εμβαθύνει   και να γνωρίσει  αντικειμενικά …και επί της ουσίας.
Αναλύοντας και εμβαθύνοντας διανοητικά μπορούμε να βρούμε πολύ γοητεία , και πολλά νοητικά στοιχεία, και να βγάλουμε πολλά συμπεράσματα για αυτό που μας ενδιαφέρει .

Όμως μια διανοητική ανάλυση μόνο διανοητικά συμπεράσματα μπορεί να βγάλει, ενισχύοντας έτσι μια ίσως διαφορετική, ή καινούρια θεωρεία , και κάνοντας μας τελικά ακόμα πιο…. θεωρητικούς .

Σε πολλές πτυχές του εαυτού μας αρέσει   να διαβάζουν βιβλία εσωτερισμού , και ψυχολογίας , να παρακολουθήσουν διαλέξεις, και να βγάζουν όμορφα και γοητευτικά συμπεράσματα .
Να αναλύουν και να συνδυάζουν .
Αυτό είναι ωφέλιμο ή και απαραίτητο …και  έτσι πρέπει να γίνετε για όποιον αναζητά, και θέλει από κάπου να ξεκινήσει …να ενδυναμωθεί και να εμπνευστεί … …..
Όμως προκειμένου να υπάρχει συνέχεια και εμβάθυνση στο ζήτημα αυτό του…αληθινού  εαυτού,  χρειάζεται κάτι περισσότερο.
Και αυτό το περισσότερο, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την συμμετοχή της  συνείδησης,  ……………..ανοίγοντας την εσωτερική διάνοια .

Η  θεωρία πάντα είναι χρήσιμη, όμως έχει τεράστια διαφορά και απόσταση από την πράξη.
Πόσο σχέση μπορεί να έχει   η φωτογραφία της Ακρόπολις, από την ίδια την Ακρόπολη?
ή ένας χάρτης μιας τοποθεσίας, με την ίδια την τοποθεσία ?.
Κάπως έτσι είναι και μια διανοητική ανάλυση, μας δίνει μια περίπου εικόνα ή μια πρώτη αντίληψη , αυτού που ερευνούμε, όμως απέχει πολύ από την κατανόηση η οποία προέρχεται και είναι αποτέλεσμα της …..δράσης της συνείδησης.

Η Δράση της συνείδησης  είναι η……. βιωμένη εμπειρία , η επίγνωση του εαυτού στο εδώ και τώρα , εκεί δεν χρειάζεται διανοητική ανάλυση .

Η συνείδηση στην κάθε στιγμή επαγρύπνησης που βιώνει ξυπνά όλο και περισσότερο. .
Και η κατανόηση που αναβλύζει από την δράση της είναι αντίστοιχη με την δράση του φωτός,…………… όσο περισσότερο λάμπει τόσο περισσότερο φωτίζει .
  
Εκεί ο νους [ή μια πτυχή του εαυτού μας ] μπορεί, και έχει κάθε δικαίωμα να θέσει ένα ειλικρινές  ερώτημα ….
Η απάντηση δεν θα είναι πάλι  από τον  νου, [ ή κάποιας άλλης πτυχής ]όπως συμβαίνει στην διανοητική ανάλυση .
Αλλά η  απάντηση θα αναβλύσει …σαν κατανόηση, διαισθητικά , και θα είναι αποτέλεσμα προερχόμενο από τον εσωτερικό εαυτό μας .

Όσο πιο έντονα και πιο συνειδητά έχει βιωθεί ένα γεγονός , ή μια ψυχολογική κατάσταση , τόσο πιο βαθιά θα είναι και η κατανόηση μας σε σχέση με αυτό .

Τότε ανοίγει η εσωτερική διάνοια , και ο νους αρχίζει να λαμβάνει και να μεταφέρει πληροφορίες 
Που βασίζονται στην βιωμένη εμπειρία, και την συνειδητή δράση .

Τότε η ρήση του φιλοσόφου Ηράκλειτου  << τα πάντα ρέει >> παύει να είναι μια θεωρητική φιλοσοφική  ρήση, και γίνετε μια  δική μας βιωμένη εμπειρία .
Τότε μπορούμε να μιλάμε για αυτήν την ρήση και να την εννοούμε κιόλας.
Ο νους πλέον γίνετε εργαλείο της εσωτερικής διάνοιας, φωτίζετε κατά κάποιον τρόπο,  και μεταφέρει πληροφορίες και ιδέες πιο << εσωτερικές >>,αποκρυσταλλώνει ενέργειες και δονήσεις κατευθείαν από τον εσωτερικό εαυτό μας .

Το άνοιγμα της εσωτερικής διάνοιας δεν ακυρώνει την λειτουργία των άλλων δυο, αντιθέτως συμπληρώνει και ολοκληρώνει .

Διότι πέρα από την εικόνα της αισθησιακής διάνοιας,
και την άποψη της ενδιάμεσης,
έρχεται και η κατανόηση , της εσωτερικής διανοίας .

Οι 2 πρώτες διάνοιες είναι που φτιάχνουν [λογο της άγνοιας ] τα υποθετικά σενάρια του νου, που ζουν στο παρελθόν και στο μέλλον , είναι οι διάνοιες που χρησιμοποιούνται  από τα ψυχολογικά μας επιπρόσθετα για να συνεχίζουν να υπάρχουν και να  εκδηλώνονται.
Οι 2 πρώτες διάνοιες χρησιμοποιούν τις φυσικές μας αισθήσεις για να επικοινωνούν και να σχετίζονται με το φυσικό κόσμο.

Η αισθησιακή διάνυα θα δει, θα ακούσει, θα αισθανθεί ,θα γευθεί ,θα μυρίσει ένα οποιοδήποτε γεγονός …….
Η ενδιάμεση διάνυα αυτό το γεγονός , θα το χαρακτηρίσει θα του βάλει ταμπέλα και όνομα ,θα το σχολιάσει  θα το κρίνει, και θα το απομνημονεύσει .
Η εσωτερική διάνυα  θα το βιώσει ,θα το ζήσει σαν νέα εμπειρία ,  και θα το κατανόηση…… έτσι όπως αυτό απλά και πραγματικά  είναι …
Η εσωτερική διάνοια προσθέτει υπέρ αισθήσεις, όπως διαίσθηση , διόραση , τηλεπάθεια για να γίνετε η σχέση με όλα …..ουσιαστική και  ολοκληρωτική . 


Τότε κατανοούμε … ..από που τελικά προέρχεται η σύγχυση που επικρατεί στον  κόσμο που ζούμε .

Και τότε συνειδητοποιούμε και βιώνουμε την σύνδεση μας με όλα …. η συνειδητοποίηση αυτή μας δίνει ακόμα περισσότερο δύναμη να είμαστε,   .......... και να βιώνουμε την ενότητα.

 Tελικά  αναλαμβάνουμε την ευθύνη του εαυτού μας .
Η εσωτερική διάνοια κατανοεί την ψυχολογική σύγχυση που υπάρχει, και μόνο το ότι αρχίζει και ξυπνάει, έχει σαν αποτέλεσμα την ισορροπία και την αρμονία .

Η αισθησιακή διάνυα μπορεί να ξεχωρίζει το μήλο από το πορτοκάλι , να βλέπει τον δρόμο στο φυσικό κόσμο ,να βλέπει και να απολαμβάνει τα χρώματα , να ακούει τους ήχους, και να απολαμβάνει τις γεύσεις, και αυτή η δράση  βασίζετε στην παρατήρηση .

Η ενδιάμεση διάνυα θα εκφέρει απόψεις για το πώς θα καλλιεργηθεί καλύτερα το μήλο ή το πορτοκάλι ,πώς να κατασκευασθεί ένας δρόμος, θα εκφέρει απόψεις για τους ήχους και τα χρώματα, και για όλα όσα υπάρχουν, και αυτά που δεν υπάρχουν, ακόμα και για τον θεό ……………και βασίζετε στην μελέτη και στην ανάλυση .
.

Η εσωτερική διάνοια ξεκινά με την αυτό παρατήρηση του εαυτού μας, και σταδιακά  αντιλαμβάνεται όλα αυτά, αλλά και αυτό το.... κάτι  που υπάρχει πίσω από την .....εικόνα, ή από την άποψη,, αυτό που κάνει το μήλο να είναι << μήλο>> ,και το πορτοκάλι…. <<πορτοκάλι >> ,το χρώμα να είναι…. << χρώμα>> ,και τον ήχο να είναι αυτό που είναι .
Αντιλαμβάνεται ότι πίσω από όλα βρίσκετε το…… ίδιο πνεύμα!…….ένα πνεύμα!…..το εγώ είμαι…!
   Και αυτή η πληροφορία περνάει επίσης στις άλλες διάνοιες σαν γνώση ……..!
και η θεωρεία διαλύετε …
Στη θέση της  είναι  η….. βιωμένη εμπειρία. ………………και αυτό βασίζετε στη συνειδητή δράση.......και είναι η εσωτερική διάνυα  ..Ο εσωτερικός εαυτός μας .!!!
 


Μια άποψη του μύθου του Θησέα είναι ότι συμβολίζει ….
τον γήινο εαυτό μας,  Ο οποίος συνδέετε ....[με το νήμα ]
Με τον εσωτερικό εαυτό μας [ Αριάδνη ], ......
και ο οποίος καταφέρνει τελικά να εισχωρήσει μέσα στο λαβύρινθο των θεωριών , και της άγνοιας,
και να απελευθερώσει την εγκλωβισμένη ενέργεια [ Μινώταυρος ], που είναι οι πεποιθήσεις και οι ψυχολογικές  πτυχές του εαυτού μας , απελευθερώνοντας έτσι και όλο το βασίλειο του από τον βαρύ φόρο που έπρεπε να πληρώνει .







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου