Ποτέ δεν ήμουνα, ούτε θα σταματήσω ποτέ να είμαι !..................................[Bhagavad Gita ]

Απριλίου 02, 2017

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ… ΚΑΙ Η ΆΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΜΠΟΤΙΤΣΕΛΙ

Κάνοντας μια βόλτα σε αρχαία ιερά και παρατηρώντας  με προσοχή τους χώρους σε αυτά, καταλαβαίνουμε ότι  οι γνώσεις της αρχιτεκτονικής , Χοροθεσίας , αστρονομίας κλπ  που είχαν   οι πρόγονοι μας συμβάδιζε  με το ενδιαφέρον τους  για την ισορροπημένη ανάπτυξη της  << ανθρώπινης μηχανή ς >>.


<<Γνώθι σ’ αυτόν>>, και  <<μηδέν άγαν >> ήταν τα βασικά παραγγέλματα στον ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς  όπως και το μυστηριώδες …
<<εν Δελφούς Ε....>>

Γνώριζαν καλά ότι η ισορροπημένη και αρμονική  σχέση με τον εαυτό τους, ήταν το σημείο εκκίνησης που  τους άνοιγε τις πόρτες της γνώσης και  την κατανόησης του σύμπαντος .

Βλέπουμε ότι σε κάθε ιερό χώρο υπάρχει πάντα η ακαδημία, το θέατρο, και το στάδιο.


Αυτό σήμαινε ότι η ανάπτυξη του διανοητικού κέντρου μέσω την ακαδημίας,
όπως επίσης η ανάπτυξη του συγκινησιακού κέντρου μέσω του θεάτρου,
 και η ανάπτυξη του κινητικού κέντρου  μέσω της άθλησης στο στάδιο , ήταν  εξίσου σημαντική .

Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στις περισσότερες σύγχρονες κοινωνίες όπου κυρίως το μεγαλύτερο βάρος εκπαίδευσης έχει πέσει στην ανάπτυξη περισσότερο του διανοητικού κέντρου σε βάρος των άλλων κέντρων .

Με αποτέλεσμα  αυτή η επιλεκτικότητα στη εκπαίδευση να δημιουργεί  μια ανισορροπία που επηρεάζει τον άνθρωπο ψυχοσωματικά, και σε επέκταση να επηρεάζει  γενικότερα  όλη την ζωή του.  .
Η ποιότητα  και η συχνότητα  της ενέργειας  που καταναλώνετε από κάθε κέντρο είναι διαφορετική .

Αν παρατηρήσουμε τον εαυτό μας θα δούμε  ότι μετά από μια έντονη συναισθηματική φόρτιση θέλουμε να βγούμε έξω να περπατήσουμε , να αλλάξουμε παραστάσεις , <<να πάρουμε αέρα >>.

Αυτό σημαίνει ότι ενστικτωδώς...... θέλουμε να αλλάξουμε κέντρο .

 Έχει γίνει δηλαδή κατάχρηση ενεργειών  του συγκινησιακού κέντρου, αισθανόμαστε κενοί, και αναζητάμε  ενστικτώδικα να αλλάξουμε κέντρο χρησιμοποιώντας σύμφωνα με το παράδειγμα  το κινητικό μας…[κάνοντας βόλτα] .

Με αυτό τον απλό τρόπο  δίνουμε  ευκαιρία στο συγκινησιακό μας κέντρο να επαναφορτίσει τις μπαταρίες του όπως συνηθίζουμε να λέμε .

Για αυτό οι μαθητές που χρησιμοποιούν πολύ το διανοητικό τους κέντρο,  ειδικά την περίοδο των εξετάσεων θα πρέπει να βάζουν και στο πρόγραμμα βόλτες  στη φύση , ή να ακούνε μουσική ώστε να ανανεώνουν την διανοητική τους ενέργεια .

Αν αυτό δεν συμβεί τότε το κέντρο το οποίο έχει κουραστεί και έχει καταναλωθεί η ενέργεια του κλέβει από άλλα κέντρα ενέργεια προκειμένου να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του.

Αποτέλεσμα είναι .....το διανοητικό κέντρο [  που είναι το πιο αργό]  να καταναλώνει ενέργειες από το συγκινησιακό κέντρο [  που είναι γρηγορότερο από το διανοητικό ] οι οποίες και είναι καλύτερης ποιότητας,  αλλά δεν ταιριάζουν στην λειτουργία του .

 Η  διαφορετικά το συγκινησιακό κέντρο να χρησιμοποιεί διανοητικές ενέργειες οι οποίες δεν ταιριάζουν καθόλου στην λειτουργία αφού χρειάζεται πιο εκλεπτυσμένες ενέργειες για να λειτουργήσει σωστά  .

Το πιο δυσάρεστο από όλα αυτά είναι όταν γίνετε κλοπή  των σεξουαλικών ενεργειών [ τομέας  του κινητικού κέντρου] όπου εκεί λόγω της πολύ λεπτής και ισχυρής ενέργειας του σεξουαλικού κέντρου  είναι σαν να βάζουμε σε ένα απλό μηχανάκι να κάψει…. κηροζίνη .!!


Θα έχουμε παρατηρήσει πολλές φορές όταν είμαστε πολύ κουρασμένοι , στην εργασία μας  ή σε κάποια μεγάλη  βόλτα , ή σε οποιαδήποτε προσπάθεια που απαιτεί πολύ ενέργεια ….
 ξαφνικά και σε κάποιο σημείο να  αισθανόμαστε τελείως εξαντλημένοι  ,  όμως εντελώς ξαφνικά η κούραση εξαφανίζετε και έχουμε ξανά αρκετή ενέργεια για να συνεχίσουμε την εργασία μας .....
[ συμβαίνει σε όλους]…

Αυτό σημαίνει ότι έχουμε κουραστεί υπερβολικά, έχουμε καταναλώσει το απόθεμα ενεργειών   του κινητικού κέντρου   και προκειμένου να μην καταρρεύσουμε, το κέντρο που χρησιμοποιούσαμε κλέβει ενέργεια από το σεξουαλικό …και ξαφνικά..... ξανανιώνουμε.!!!
 [ κανένα θαύμα , και καμιά θεϊκή παρέμβαση ]

Ήταν απλά η  σεξουαλική ενέργεια  η οποία εκλάπη ....τροφοδότησε και προώθησε αρκετά δυναμικά το ταλαιπωρημένο κινητικό κέντρο που ήταν έτοιμο να καταρρεύσει,  με την ιδιαίτερη δυναμική  της.  .

Είναι σημαντικό το κάθε κέντρο να δουλεύει με τις δικές του ενέργειες ,ωστε  να μην καταφεύγουμε ασυνείδητα  στην κατάχρηση τους , προκαλώντας  γενική ανισορροπία στο ανθρώπινο μηχανικό σύστημα .


 Την τακτική της εξισορρόπησης των κέντρων  είναι ωφέλιμο να κάνει όλος ο κόσμος  συνειδητά, προσαρμόζοντας την ανάλογα με τις  καθημερινές δραστηριότητες του  και να μην αφήνουμε αυτή την δράση στο ένστικτο το οποίο δρα συνήθως όταν έχουμε φτάσει στο απροχώρητο.

Όταν η  συμπαντική ενέργεια εισέρχεται μέσα στο  φυσικό σώμα από το τσάκρας της κεφαλής, αλλά επίσης και  οι  ενέργειες  που εισέρχονται μέσω των αισθήσεων  από το περιβάλλον [εντυπώσεις],  είτε  ενέργειες που προέρχονται από την τροφή τον αέρα  κλπ.

Διαμοιράζονται και καταλήγουν  στα ανάλογα κέντρα ή όργανα  ανάλογα με το επίπεδο  συνειδητότητας του ανθρώπου που δέχεται  αυτές τις ενέργειες, και μπορεί να τις αφομοιώσει  να τις   μετατρέψει ,  και να επιτρέψει σε αυτές να κινηθούν στον οργανισμό του .

Υπάρχουν  επίσης ενέργειες πνευματικές ή αιθέριες  οι οποίες δεν μπορούν  να αφομοιωθούν και απορρίπτονται  από την ανθρώπινη ψυχολογία ή οργανισμό   διότι δεν υπάρχει η ανάλογη συνειδητότητα  στον άνθρωπο για να τις αναγνωρίσει και να τις επιτρέψει.

Οι πρόγονοι μας είχαν  θεότητες που αντιστοιχούσαν συμβολικά με αυτές τις  ανώτερες πνευματικές ενέργειες  και ζητούσαν την βοήθεια τους ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους για να έχουν ισορροπημένη και ομαλή λειτουργία   των κέντρων τους.

  Η οποία ισορροπία τους έδινε τελικά  την ποθητή  ψυχολογική και σωματική υγεία αλλά και υγιείς σχέσεις .

  Όπως για παράδειγμα ο Ερμής όπου ταυτίζετε με τον νου  την σκέψη την επικοινωνία και την γνώση.... [αγγελιοφόρος των θεών]  , έτσι σχετίζετε  με το διανοητικό κέντρο.



 Επίσης  η Αφροδίτη που σχετίζετε με την αγάπη, την ομορφιά ,την τέχνη και την έμπνευση,    και ο Ποσειδώνας θεός της θάλασσας με τα  αισθήματα αλλά και τα συναισθήματα,  συνεπώς  οι δυο θεότητες έχουν σχέση   με το συγκινησιακό κέντρο .

Με το κινητικό κέντρο σχετίζονται περισσότερες θεότητες λόγω της πολυπλοκότητας* του,
δηλαδή ο Ήφαιστος θεός της φωτιάς [ σεξουαλικό] η Άρτεμης θεά του κυνηγιού  [ κίνηση ] ο Άρης επίσης  θεός του πολέμου [δράση ] κλπ.
    
Προκειμένου όμως οι πρόγονοι μας να σηματοδοτήσουν την αναγκαιότητα της ισορροπίας και της αρμονίας  αυτών των  διαφορετικών ενεργειών επινόησαν και δημιούργησαν  και άλλες θεότητες,
 μια από αυτές επίσης  είναι  η τριπλή θεότητα .
Τις τρεις χάριτες

 Οι οποίες πάντα χορεύουν αγαπημένες , ανέμελες , όμορφες , και με χάρη ….συμβολίζουν  την ισορροπία των  τριών βασικών  κέντρων της ανθρώπινης μηχανής .

α] του διανοητικού,     β] του συγκινησιακού,      γ] του κινητικού κέντρου...
[  Ε ]



 Τις τιμούσαν παντού  και τις ονόμαζαν και με διαφορετικά ονόματα σε διάφορα μέρη της αρχαίας Ελλάδας.....
τις βρίσκουμε  σαν Χάρη , Ομορφιά ,  Ανεμελιά,  αλλά και σαν  Θάλεια, Αγλαΐα, και  Πειθώ . κλπ

[Τις γνωρίζουμε όμως περισσότερο με τα ονόματα Χάρη, Ομορφιά, Ανεμελιά.]

 Η Χάρη ...  σχετίζεται με την προσφορά ,  την δημιουργικότητα και την  έκφραση…
 [ κάνε μου μια χάρη,      κοίτα με τη χάρη  κινείται ή χορεύει κλπ].

 Η χάρη λοιπόν σχετίζετε με τι κινητικό κέντρο του ανθρώπου με οτιδήποτε έχει να κάνει με κίνηση και με δράση .
Σε άλλες περιοχές αυτή την θεότητα την ονόμαζαν Θάλεια...  θεά της βλάστησης και ήταν κόρη του Ηφαίστου . 

Η Ομορφιά ...σχετίζετε με την ισορροπία και την αρμονία , γενικότερα με την φύση, η οποία προκαλεί συναισθηματική ευημερία και προσελκύει  την χαρά την ευτυχία και την έμπνευση .
Η Ομορφιά σχετίζετε με το συγκινησιακό κέντρο του ανθρώπου.

Σε άλλες περιοχές τις αρχαίας Ελλάδας   την Ομορφιά  την ονόμαζαν Αγλαΐα  που επίσης σημαίνει λάμψη και ομορφιά και ήταν κόρη της Αφροδίτης.   

Η Ανεμελιά.....σχετίζετε με   νοητική κατάσταση όπου δεν υπάρχουν έγνοιες , και σκοτούρες , ανησυχίες και ανασφάλειες , και με το διανοητικό  κέντρο του ανθρώπου αφού από τον νου και  τις  σκέψεις είναι που αναβλύζουν αυτές οι  ψυχολογικές καταστάσεις.

Η Ανεμελιά συμβολίζει  τον καθαρό και γαλήνιο νου   στον οποίο δεν υπάρχουν αυτές  οι αρνητικές τάσεις και σκέψεις .
Αυτή την χάρη την  ονόμαζαν επίσης και  πειθώ η οποία συμβολίζει την δύναμη του ανθρώπινου λόγου, που επίσης έχει να κάνει με την δύναμη του νου  .

Οι  3 χάριτες σύμφωνα με την μυθολογία είχαν πολύ καλές σχέσεις με την θεά  Αφροδίτη και με τις μούσες, και όλες μαζί εναρμόνιζαν και εξισορροπούσαν το θεϊκό με το ανθρώπινο στοιχείο..

Προκειμένου να υπάρχει μια  συνειδητή σχέση και  επικοινωνία με το πνευματικό μας μέρος , πρώτιστος θα πρέπει να υπάρχει μια  αρμονία μεταξύ των τριών κέντρων του ανθρώπινου μηχανισμού .

Αυτή η  αρμονική ψυχοσωματική κατάσταση απεικονίζετε  με τις τρις χάριτες σε πολλούς πίνακες , και αγάλματα να χορεύουν αρμονικά κρατώντας η μια την άλλη από το χέρι απαλά .



Ο πίνακας του Μποτιτσέλι << η αλληγορία της άνοιξης >> έχει τις τρεις χάριτες να χορεύουν μπροστά στην Αφροδίτη,  δίπλα  και σε άλλες θεότητες.
 Η θέση τους δεν είναι καθόλου τυχαία  .
 Αυτός ο πίνακας έχει πολλές  και διαφορετικές ς ερμηνείες. από διάφορους ειδικούς της τέχνης .

 Ο πίνακας έχει ονομασθεί άνοιξη [ la primavera ] διότι όλα στον πίνακα είναι σε εξέλιξη και  σε άνθιση .

Απεικονίζει μια  κατάσταση,  φυσική και ψυχολογική του ανθρώπου   η οποία θεωρείτε  η ιδανική . 

Μας παραπέμπει αυθόρμητα σε παραδεισένια μέρη ,  και στο μυθικό κήπο των εσπερίδων.
 
Σε μια ιδανική  αρμονική ψυχοσωματική απεικόνιση δεν θα μπορούσαν να λείπουν   οι τρις χάριτες ... όταν μάλιστα ο καλλιτέχνης είναι μυημένος και γνώστης της ανθρώπινης ψυχολογίας όπως ο Μποτιτσέλι

Αυτές οι τρεις δυνατότητες  του ανθρώπου που συμβολίζουν οι τρις χάριτες,  δηλαδή να κινείται , να έχει αισθήματα, και  να σκέπτεται τον κάνουν να πλεονεκτεί  έναντι των  άλλων όντων του πλανήτη.

Αν αυτές οι τρεις δυνατότητες συνδυαστούν αρμονικά και ισορροπημένα τότε αναβλύζουν  και άλλες δυνατότητες τις οποίες ο άνθρωπος αγνοεί.
 Οι οποίες όμως  τον εξυψώνουν ακόμα περισσότερο προσφέροντας του καινούργιους τρόπους ύπαρξης και εμπειρίας  μακριά από το  κατεστημένο νοητικό σύστημα. 

Έτσι ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα  αν θέλει να εξελίσσετε και σαν προσωπικότητα αλλά και σαν ψυχολογία.

Όλοι οι καλλιτέχνες της αναγέννησης [ και όχι μόνο ]  χρησιμοποιούσαν την τέχνη τους για να μεταφέρουν μηνύματα και γνώση στον κόσμο , μηνύματα τα οποία ήταν πολυεπίπεδα και ο παρατηρητής  θα έπρεπε να είχε την ανάλογη θεωρητική ως ένα σημείο , αλλά περισσότερο  αντίληψη , ή διαίσθηση,  για να μπορέσει να κατανοήσει το μήνυμα που υπάρχει σε κάθε έργο .

Υπάρχουν πίνακες που πραγματικά έχουν εκπλήξει κριτικούς , και ειδικούς  με τον τρόπο που τοποθετούν τα χρώματα οι καλλιτέχνες  ,  τα σχήματα,   η θέση των μορφών, οι εκφράσεις,   ο χώρος, με τελικό αποτέλεσμα ένα όσο το δυνατόν πιο καθαρό μήνυμα .

Μήνυμα κατανοητό από τον κόσμο που ψάχνετε και αναζητά,
ακατανόητο όμως στους δογματικούς , θρησκόληπτους και φανατικούς τις....... ιεράς εξέτασης.

Στον συγκεκριμένο πίνακα βλέπουμε  αριστερά τον Ερμή [ανέμελος] ο οποίος κρατώντας το Κηρύκιο **  διαλύει  ένα μικρό νέφος.

Είναι το σημείο εκκίνησης για την επίτευξη της ιδανικής ψυχοσωματικής κατάστασης αφού ο Ερμής σχετίζετε με το Νου  και  την επικοινωνία.

  Ο συμβολισμός της διάλυσης του νέφους ερμηνεύετε ως διάλυση των αρνητικών σκέψεων οι οποίες συμβάλουν στην γενική ανισορροπία του ανθρώπινου συστήματος.

Η παρουσία του Ερμή στον πίνακα χαρακτηρίζει το διανοητικό κέντρο .

Δίπλα οι τρις χάριτες χορεύουν πιασμένες χέρι χέρι , συμβολίζουν όπως έχουμε ήδη αναφέρει την αρμονική ισορροπία των τριών κέντρων της ανθρώπινης μηχανής, η οποία ξεκινά από την νοητική κατάσταση [ Ερμής]  και η οποία έχει να κάνει με την παρατήρηση των πεποιθήσεων , απόψεων , ιδεών και την επανεκτίμηση τους .


Στο κέντρο η Αφροδίτη [ αγάπη] με σηκωμένο το δεξί χέρι στρέφετε προς τις τρεις χάριτες , τις δείχνει , ή φέρνετε σαν να θέλει να τις αγγίξει .

 βρίσκεται  στο κεντρικότερο σημείο του πίνακα σε κυρίαρχη θέση.

  Όπως το τσάκρας της καρδιάς βρίσκετε στο κέντρο του σώματος.

 [ παραδόξος τα κενά φωτεινά  σημεία δεξιά και αριστερά της Αφροδίτης μοιάζουν με πνεύμονες ].

 Η Αφροδίτη  δείχνει να εποπτεύει το περιβάλλον, χωρίς  όμως να επεμβαίνει … …..και  η οποία φαίνεται  εγκυμονούσα όπως όλες οι θηλυκές φιγούρες του πίνακα .

 Η εγκυμοσύνη συμβολίζει την νέα δημιουργία η οποία υπάρχει και βρίσκετε σε εξέλιξη ,
 είναι ήδη παρών σε όλο τον πίνακα  και φανερή εφόσον ο πίνακας είναι γεμάτος με ανθισμένα λουλούδια και καρπούς.

Από πάνω της ο έρωτας [ γιος της]  ο οποίος  έχει επιλέξει τον στόχο του και στοχεύει  αποφασίστηκα επίσης προς τις τρεις χάριτες.
  
Ο αληθινός έρωτας και η αληθινή  αγάπη [ Αφροδίτη] μπορεί να εκδηλωθεί μόνο σε οντότητες με ισορροπημένη   ψυχολογία .[τρεις χάριτες ]




Η Αφροδίτη και ο γιος της ο  έρωτας  στο κέντρο του πίνακα χαρακτηρίζουν το καθαρό αίσθημα που αναβλύζει από το συγκινησιακό κέντρο….. την καρδιά .

Δεξιά βλέπουμε τον άνεμο Ζέφυρο να κυνηγά την νύμφη χλόη  η οποία μετά από την ένωση τους γεννά όλα τα λουλούδια της άνοιξης .

 Έτσι μετατρέπετε η χλόη στην νύμφη Φλώρα που συμβολίζει την άνοιξη  και που την βλέπουμε στον πίνακα ακριβώς μπροστά από την χλόη στολισμένη με λουλούδια  .

…Από το κυνήγι του ζέφυρου έως την μετατροπή της χλόης σε ανθισμένη  Φλώρα ,  η κίνηση αυτή συμβολίζει  δράση ,,,
που στον άνθρωπο αντιστοιχεί στο κινητικό κέντρο.

Όλος ο πίνακας είναι γεμάτος ενέργεια και ζωντάνια , μια απίστευτη κίνηση μεταφυσική , δημιουργική .

  Ανθρώπινη κατάσταση ιδανική και  άψογη
είναι   όταν ο άνθρωπος είναι  συνειδητός    έχει συμφιλιωθεί με τον εαυτό του και έχει ολοκληρωθεί  ψυχοσωματικά σαν οντότητα .

Με αποτέλεσμα να έχει ξεφύγει από τις τρεις μυθικές επίσης θεές τις  μοίρες.....
οι οποίες καθορίζουν σύμφωνα με το μύθο το πεπρωμένο και την πορεία της ζωής  κάθε κοινού θνητού .

Οι τρεις μοίρες που συμβολίζουν ,  το  παρελθόν , το  παρών, και το  μέλλον καθορίζουν την ζωή κάθε ανθρώπου από την στιγμή της γέννησης του, και μάλιστα κανένας κοινός θνητός δεν μπορεί να αντισταθεί στην δύναμη τους, σύμφωνα με το μύθο   ακόμα και θεοί  πολλές φορές τις φοβούνται.

Αν αντιστέκεσαι στη μοίρα  σου αυτή έχει την δύναμη και  οργισμένη θα σε τραβά  από τα μαλλιά  και θα σε σέρνει  πίσω της  …

Μπορείς  όμως να περπατάς δίπλα της με τη θέληση σου…… και να μάθεις πράγματα  για το πεπρωμένο σου και πως αυτό διαμορφώνεται .

 Και αν μπορέσεις  να καταλάβεις ότι το παρελθόν το παρών και το μέλλον
 [  οι τρεις μοίρες σου είσαι ........εσύ  ] ……
 από στιγμή σε στιγμή.

Τότε οι τρεις μοίρες ....... μεταμορφώνονται …….


Οι τρεις χάριτες με το χορό τους , όπως και ποιο ευρύτερα όλες οι μορφές του πίνακα του Μποτιτσέλι  αποκαλύπτουν το κλειδί για την επίτευξη της εσωτερικής ψυχολογικής και σωματικής  μας ......άνοιξης .

Ο πίνακας αυτός έχει χαρακτηρισθεί και σαν τάλισμαν [ φυλαχτό] που εξευμενίζει της σκληρές ενέργειες του Κρόνου, και αναδεικνύει τις αρμονικές της Αφροδίτης .

Ο μεγάλος Μποτιτσέλι …….μας το ζωγράφισε !!!

atheatos.blogspot.gr
 

* το κινητικό κέντρο είναι τριπλό ........και συμπεριλαμβάνει , εκτός από τον μηχανισμό της κίνησης  επίσης το ένστικτο, και το σεξουαλικό .


** το κηρύκειο του Ερμή συμβολίζει τις ενέργειες οι οποίες μετατρεπόμενες και εκλεπτυσμένες μετατρέπουν έναν  άνθρωπο από κοινό θνητό σε  έναν θεό . για αυτό και ο Ερμής συμβολίζει   την <<επικοινωνία>> μεταξύ θεού και ανθρώπων .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου